Un altfel de eveniment

GoodRead.ro
Încă de când am decis că o parte dintre textele pe care le scriu pot ajuta mai muţi oameni să dea glas sentimentelor care îi macină şi să realizez o carte la îndemâna oricui este interesat să citească toate gândurile mele, mi-am dat seama că nu vreau o lansare de carte banală din care oamenii să nu plece cu niciun gând. 

Întotdeauna am visat ca prima mea carte să ajungă în casele şi inimile celor interesaţi într-o zi de iarnă, în care ninsoarea să acopere tainic pământul. Întotdeauna sunt mai copil iarna şi visez la vinul fiert cu mere făcut de tata, la cozonacii aburinzi ai mamei şi la proaspăta pâine coaptă în casă, a bunicii. Şi iarna sufletele se simt singure, nevoia de familie şi prieteni este copleşitoare şi e păcat să nu îi avem pe cei dragi aproape, dacă avem ocazia. Dar cartea mea, Balsam pentru Suflete, îşi propune să fie o alinare până la reîntâlnirea cu oamenii dragi. 

Îmi doresc că lansarea să se desfăşoare într-o sală mare, care să îmi cuprindă toţi apropiaţii, prietenii şi pe cei interesaţi să vadă cât de uşor, cu ajutorul curajului şi determinării, poţi să îndeplineşti visuri proprii. Vreau trandafiri care să împodobească sala astfel încât să îi dea culoare. Mi se par cele mai prielnice flori pentru un astfel de eveniment pentru că seamănă cu viaţa. 


Şi vreau fotodivertisment în cadrul lansării mele de carte. Nimic nu spune, mai frumos, povestea unui eveniment sau a unei întâmplări aşa cum o spune o imagine. Nu degeaba se spune că aceasta exprima o mie de cuvinte dar exprima şi o mie de stări, focalizări pe detalii, paragrafe citite sau cuvinte care ne-au atras atenţia. Toate acestea spun povestea unei zile care a marcat un om sau o masă de oameni ori sau l-a făcut să îşi irosească timpul. Eu sper că în cazul acestui eveniment oamenii să înveţe, să petreacă timp plăcut cu cei asemenea şi să nu fie dezamăgiţi.

De ce, tocmai, fotografii la eveniment? De ce să nu laşi omului o parte din acea zi? Cartea despre care va afla în cadrul lansării îi va aminti de alte momente, de alte sentimente, de alte trăiri, de alte experienţe. O poză în care poţi fi alături de prieteni sau de autorul debutant la a cărui lansare ai ales să vii, sunt momente pe care le împărtăşeşti cu alţi oameni. Cartea rămâne acel ceva pe care îl vei savura singur, în intimitatea propriei case. Tu cu gândurile şi sentimentele tale. Nimeni în jur ca să îţi dea peste cap ritmul sau momentul de slăbiciune din timpul lecturării unei cărţi pentru suflet.


Gândeşte-te numai la posibilităţi. Un green screen pe care poţi alege ce fundal să pui, astfel încât fotografiile realizate în timpul evenimentului să fie personalizate şi să amintească de evenimentul tău. Posibilitatea de a crea fundaluri care să evidenţieze importanta lecturii, evenimentul în sine sau chiar imortalizarea permanentă a cărţii despre care oamenii îşi doresc să afle detalii mi se pare incredibilă, ofertanta şi captivantă.

De fapt, poţi fi cine vrei tu să fii în acea seară. Datorită obiectelor amuzante cu ajutorul cărora te poţi deghiza, poţi să fii, pentru un timp, altcineva. Poţi folosi peruci sau pălării şi să nu fii recunoscut de "spioni" curioşi cum îţi petreci tu timpul. Te poţi ascunde sub o eşarfa şi să-ţi evidenţiezi eleganţa. Poţi folosi o mască ce-ţi va permite să te strecori nevăzut printre alte persoane prezente în cadrul lansării şi să imortalizezi acest moment printr-o fotografie pe care să o pui la loc de cinste. Poate fi inspiratoare. Pentru că PartySnap au ca obiectiv transformarea unui eveniment din banal în extraordinar şi memorabil.
Şi mi-ar plăcea ca fiecare fotografie să fie însoţită de o mică scrisoare, scrisă de mine şi oferită fiecărei persoane prezente în acea zi specială pentru mine şi care va da un nou sens vieţii mele, schimbându-i cursul iminent şi cadorisindu-mă cu o răsplată a muncii depuse şi cu satisfacţia de a fi lăsat ceva în urma mea dar şi speranţa că nu va fi singură carte la care aş fi lucrat.

Vom râde, vom plânge, vom fi împreună şi ne vom găsi între noi toţi cei care semănăm şi prieteniile se vor lega. Se va dansa şi muzica bună va umple sala, precum se întâmpla la celebrele baluri vieneze. Voi citi fragmente din cartea Balsam pentru Suflete şi voi plânge ca un copil în dimineaţa de Crăciun, când descoperă sub brad cadourile mult dorite. Voi lăsa o amintire frumoasă tuturor celor care mi-au fost alături în acele momente de bucurie spirituală şi voi şti că dacă nu voi mai fi, ceva din mine rămâne şi generaţiilor care vor veni.

Acest articol răspunde provocării probei a 12-a din competiţia SuperBlog.

Etichete: ,