Învăţacel în rețelistică și conectică

Wikipedia
Nici măcar nu mă pricep la aşa ceva. De ce m-a lăsat pe mine cu toate pe cap? Nici nu ştiu unde mi-a fost capul când am zis că fac un party chill la mine acasă. Ah, ba da. Ştiu! Pur şi simplu s-a nimerit să fie toţi prietenii mei în vizită acasă, pentru puţin timp, până la întoarcere în oraşele în care s-au stabilit sau în ţările în care muncesc. Aşa am ajuns la concluzia că trebuie să ne luăm câteva zile doar pentru noi. Nimic waw. Poveşti, jocuri, filme, pizza şi cam atât. Nu se întâmplă des să fim atât de mulţi dintre noi acasă.

Şi am fost de acord să facem turneu de jocuri, cum am făcut şi ultima dată când cel mai bun prieten al meu a fost în ţară. Noul lui PS4 e şi mândria lui, de altfel. Spunea mereu că nu şi-ar fi permis un asemenea lux dacă lucra pe vechiul post din oraşul nostru. Şi jocurile păreau destul de scumpe atunci când nu se descurca cu salariul de pe o lună pe alta. Dar să le lase aşa, pur şi simplu, pe capul meu mi se pare groaznic. Şi vor să fie toate gata când ajung ei. Şi eu habar nu am ce să fac cu toate cablurile astea.

Colac peste pupăză, sora mea s-a gândit să facă pe gospodină şi să dea cu aspiratorul prin casă. De apreciat, de altfel, mai ales că e plecată de dimineaţă până seara afară. Bravo până...mi-am dat seama că mi-a desprins toate cablurile de la PC şi habar nu am să le descurc. Zici că a trecut vreo tornadă pe acolo şi le-a zburat pe toate care încotro. Nu mai înţelegi nimic din ce se întâmplă acolo. 

Ok, revino-ţi în simţiri! Nu te panica, nu strica nimic pentru că o s-o iei pe coajă, rău de tot! Noroc că mi-a spus că Smart TV-ul pe care tata l-a adus acasă, la ultima vacanţă în ţară, e compatibil cu PS4 şi, aparent, putem vedea şi filme cu ajutorul laptopului, deşi le-am explicat că televizorul funcţionează şi cu un router wireless dar ziceau că va fi mult mai bine să cumpărăm, pur şi simplu un film bun şi să îl vedem pe ecranul mare al televizorului fără posibile reclame care apar pe siteuri sau întreruperi din cauza vitezei mici a internetului. Deşi protestasem, pentru că le explicasem că nu de mult am achiziţionat un router mai bun, mi-au spus că nu are nicio legătură viteza cu routerul. Ceva cu limitarea vitezei cauzate de conexiunea la internet ar fi problema şi nu avea nicio legătură cu routerul pe care îl aveam instalat în camera mea. De parcă eu aş avea de unde să ştiu toate aceste detalii tehnice.


- My friend! Unde eşti? Serios nu pot să mă descurc cu atâtea fire şi nu îmi permit să stric ceva.
- Suntem toţi la cumpărături. Ajungem repede. Nu e mare lucru. Ai un cablu HDMI şi îl conectezi la televizor simplu. Nu e mare inginerie.
- Dar nu ştiu ce e un cablu HDMI, my friend.
- Google it. Trebuie să luăm tot ce ai scris pe listă. Parcă e Crăciunul şi faci masa pentru o cantină. Aşa lista ne-ai dat. Ne vedem mai târziu...
- Grozav. Cablu HDMI. Ce mai urmează? Să dezamorsez o bombă?



Sper să găsesc ceva pe internet ca să reuşesc să pun piesele cap la cap pentru că, deja, sunt în întârziere, casa e vraişte şi oamenii sunt pe drum. Am nevoie de un pahar de apă rece ca să îmi revin în simţiri şi caut pe internet tot ce găsesc despre console şi HDMI. Îmi ia cam o oră să citesc fiecare articol, să văd fiecare clip şi să înţeleg şi detalii în plus faţă de ceea ce îmi trebuie mie pentru a conecta PS-ul la televizor şi am şi timp să pun totul la punct. Nu pare greu deloc. Noroc că s-au gândit nişte oameni să folosească invenţia asta nemaipomenită numită internet să scrie instrucţiuni (ba chiar tutoriale video în unele cazuri). Aşa am ajuns la faptul că ai nevoie de adaptoare HDMI-DVI care transmit date în mod digital spre deosebire de VGA care e analog. Şi atunci ştii că atât partea audio cât şi cea video sunt pregătite pentru o confruntare de MK, sau mai multe dacă tot vom avea turneu de jocuri.


http://www.click.ro

Ceea ce e la fel de interesant, în acelaşi timp, în aceste articole în afară de faptul că îţi explică pe înţelesul tău ceea ce reprezintă fiecare componentă şi ce poate face aceasta şi despre cât e de important să citeşti instrucţiunile pe care le primeşti cu anumite componente. În general toate echipamentele vin cu instrucţiuni unde ţi se explică ce reprezintă componentele şi cum se conectează cu dispozitivele şi dacă nu înţelegi din acestea, totuşi, internetul rămâne un prieten de nădejde.

Ultima dată când m-am lovit de conectică şi mi-am dat seama că nu mă descurc cu ea mi s-a stricat routerul vechi, cel pe care îl primisem cadou odată cu laptopul. Când am rugat pe cineva să îmi reconfigureze routerul mi-a spus că nu înţelege cum am putut să am un astfel de dispozitiv care nu e compatibil cu reţeaua de internet prin cablu la care eram abonată. Eram, efectiv, blocată şi următorul minut m-am văzut pregătită de plecare spre magazinul de unde mi-am achiziţionat un alt router, Tenda, care să îmi rezolve problema cu absenţa internetului pentru că rămăsesem cu multe articole în urmă. Trebuia să îmi vină mintea la cap de atunci şi să îmi dau seama că ar trebui să mă informez mai bine despre această zonă. Noroc cu prietenii dar şi când nu sunt, noroc că am cumpărat router bun atunci şi încă am net şi în prezent altfel nu puteam să mă informez şi stricam omului consola şi chiar că se termina prietenia între noi.

https://www.pexels.com/search/internet/

În cele din urmă aud cu bubuit în uşă şi deja mă aştept la bomba de care vă povesteam mai devreme. Mă uit pe vizor şi văd doar plase şi nu înţeleg nimic. Deschid încet uşa şi voci pe jumătate nerăbdătoare şi pe jumătate amuzate răzbat de dincolo de plase. Deschid uşa larg şi gaşca îşi face apariţia în şir indian (dacă ar fi încăput toţi pe uşa nu i-ar fi oprit nimeni). Sunt sigură că nu atât de mare era lista de cumpărături dar la cum îi cunosc mă puteam aştepta să cumpere mâncare şi răcoritoare pentru un detaşament. Victorioasă am anunţat deschisă seara de jocuri şi mă miram că mie chiar îmi ieşise dezlegarea cablurilor de mai devreme. 

Una peste alta, nu am stricat nimic şi seara a decurs mai bine decât mă aşteptam. A urmat un weekend de montat şi demontat cabluri, când pentru jocuri, când pentru filme, multe râsete şi poveşti. Până la urmă nu e aşa rău să pui întrebări decât să faci o gafă. Apropo de faptul că mai bine te faci de râs o dată întrebând ce nu ştii decât să nu ştii o viaţă întreagă.




P.S. Apropo de cabluri, conectica.ro schimbă prefixul anul acesta împlinind 10 ani de existență pe piaţă şi sărbătoresc această ocazie specială prin Săptămânile Rețelisticii în perioada 15-30 octombrie. La Mulţi Ani glorioşi!

Acest articol răspunde provocării probei a şaptea din cadrul competiţiei SuperBlog.







Etichete: ,