Sănătate înainte de toate

Sunt studentă, deci stau câteva ore bune în bancă, mă mai ridic în pauze, mă mai plimb, mai avem ferestre, e ok. Dar, de aproape o lună, m-am angajat şi desfăşor munca de birou. Efectiv, merg pe jos cinci minute până la locul de muncă şi aceasta este singură mişcare care o realizez ce necesită punerea la muncă a mai multor grupe de muşchi. Pauza este de 40 de minute pentru 8 ore, adică trebuie să ţi-o drămuieşti, să ai grijă ce pachet îţi aduc de acasă ca să fii sigur că nu depăşeşti. Nu de alta, dar 5 minute de pauză la o oră de muncă înseamnă că recuperezi o oră pentru 5 minute de pauză în plus. Cam greu să împarţi acest timp într-un mod folositor, nu?

Nu pot să mănânc trei mese pe zi, mâncare sănătoasă care să se prepare repede şi nici nu pot să fac mişcare pentru că după serviciu am conducere, după conducere treburi casnice, dus şi somn. Cam acesta este ritualul meu cinci zile pe săptămână, douăzeci plus, zile pe lună. Am carenţă de calciu, deci nici nu pot sta nemâncata, nici nu pot sta pur şi simplu şi oricât m-aş plimba pe coridor, mă ţine ceva în loc...firul de la telefon şi detaliile pe care sunt nevoită să le completez. Recunosc, există biscuiţi fără gluten care sunt singurii care mă ajuta să potolesc şi foamea şi mi-au dat şi o stare de bine, mi-au redus şi aciditatea gastrică. Surprinzător, după primul pacheţel gustare (Deoarece în cutiuţa sunt 5 biscuiţi, distribuiţi în 4 pacheţele perfecte pentru a fi luate în geantă), am observat că refluxurile gastrice supărătoare care mă dădeau peste cap, au dispărut. De fapt, nu am mai avut "parte" de disconfortul abdominal după aceste zile!



Daniel Botea partener SuperBlog, blogger drag şi oltean de-al meu, m-a învăţat să mănânc Natural, ca aloe vera, nu neapărat aloe vera cât miercurea fără carne, pentru a-ţi domoli stomacul din a procesa alimente greu de digerat, să nu mănânc foarte sărat, să alternez cât mai mult grupele de mâncare. Daniel ştie aceste lucruri pentru că a făcut cunoştinţă cu boala şi cred că el ar putea să fie cel mai bun sprijin pentru cei care au nevoie să citească despre mâncarea care lui i-a priit şi ce l-a îmbolnăvit. Cu siguranţă el ar fi o voce incredibil de puternică şi autentică pentru o campanie Nutrivita, mai ales fiind păţit şi ştiind cum să se ferească de alimente nocive consumate în cantităţi mari. Daniel, sunt sigură că nu doar el, cât şi alţi bloggeri care au avut probleme de sănătate cauzate de mâncare. Sunt sigură, că în multe alte cazuri, blogosfera va avea acea voce puternică, fără a avea nevoie de un patefon şi talentul prin care pot motiva spre un stil de viaţă sănătos. Ceea ce nu înţelegem noi, este că nu avem nevoie de diete care să pună pe primul plan abstinenţă, ci să ne schimbăm stilul de viaţă pentru a rămâne sănătoşi şi pentru a nu reîncepe să facem excese de ordin alimentar.

Nu ştiu despre voi, dar eu m-am săturat să obosesc când urc scările, să am stări de ameţeală, să ajung, cel puţin o dată pe an, la doctor pentru a verifica nivelul de calciu din corp sau să mă las pradă înfometării. Cred că ar trebui să fim educaţi, să ascultăm şi să citim mai mult şi mai mulţi oameni care scriu pentru noi, pentru că au trecut printr-un necaz şi vor să ne ajute. Nu ştii niciodată cine îţi poate oferi o soluţie salvatoare printr-un singur click. Oricum stăm ore întregi pe internet, de ce să nu învăţăm să ne menţinem tineri, frumoşi şi sănătoşi, de asemenea ce să mâncăm, în ce cantităţi şi cum să ne menţinem pe linia de plutire în marea de tentaţii care te vor dependent, nesănătos şi nefericit? 



Nu ai nevoie de o ambiţie de fier, ai nevoie de câteva lecţii despre ce înseamnă să mănânci ceea ce îţi place, fără să abuzezi şi fără să te îmbolnăveşti pentru a urma tratamente mult mai costisitoare, menite să îţi ofere "cadou" o nouă dependentă. Nu, sună viciilor nu trebuie să rămână constantă. Nu ai nevoie de vicii, ai nevoie de pasiuni care să te ducă mai departe pe treptele vieţii şi ale reuşitei. Dacă eşti nesănătos, cum vei urca acele trepte?

Cu acest ultim articol, se încheie frumoasă competiţie SuperBlog pentru care am scris cu drag şi care, din nou, mi-a pus la încercare imaginaţia şi dăruirea. Mulţumesc şi mult spor pe mai departe în organizarea acestei  competiţii!