Ioana D'Arc la Opera Romana Craiova

  Ce face studentul în pauza dintre două examene în sesiune? Bine, bate cluburile şi barurile. Ce face un student un pic atipic, din zilele noastre, în plină sesiune când prinde o zi de duminică liberă? Merge la Operă Romana din Craiova pentru că a fost invitat la premiera piesei Ioana D'Arc.

   Nu mai fusesem la Teatrul Liric, actuala Opera din Craiova, din 2013 când am mers la spectacolul de colinde dedicat sărbătorilor de iarnă şi atunci am mers acasă cu o stare de bine fantastică şi cu o linişte în suflet extrem de plăcută.
   Şi pentru că în sesiune trebuie să hrănesc şi mintea şi spiritul şi pentru că în general când la Craiova erau spectacole, eu eram plecată undeva prin ţară altceva programat. Acum însă, nu am putut rata momentul şi am fost la premiera Jeanne D'Arc. Ştim despre Jeanne D'Arc faptul că este una din figurile emblematice ale Franței și sfântă a Bisericii Catolice. A fost supranumită de naționaliștii francezi fecioară din Orleans și i s-a atribuit faptul că, în urma unor viziuni, Dumnezeu i-a spus să reîntoarcă pământurile Franței care erau dominate de Anglia după Războiul de o sută de ani. Desigur, faptul că ea a sfârşit arsă pe rug, nu mai este un secret. Nu am fost singură la spectacol ci alături de câţiva colegi din blogosfera craioveana, Daniel Botea, David Mitran şi Sanda Brezniceanu.

Ioan Cherata (bariton)

   Spectacolul este susţinut în liba franceza, bine-nţeles, într-un mod dramatic care îţi captează atenţia şi îţi accelerează pulsaţiile inimii. M-am simţit extrem de pătrunsă de poveste chiar dacă, deşi ştiu ceva fărâmi franceza, m-am pierdut destul de des, nereuşind să captez toate cuvintele. Am fost fermecată de atmosferă, de la orchestra, la cor până ăla instrumente şi distribuţia personajelor principale!


Bogdan Olaru (tenor)

Renata Vari (soprana)

Dragos Draniceanu (bas)
  M-am bucurat să-l văd parte din distribuţie pe soţul verişoarei mele, mai ales că nu am reuşit să îl convingem niciodată să cânte de fata cu noi. Aşadar, să-l aud în spectacol, a fost într-adevăr o surpriză plăcută.
 Sub îndrumarea lui Nicolas Jounis (Franța), distribuţia spectacolului este următoarea:
Soprană – Renata Vâri,
Tenor – Bogdan Olaru,
Bariton – Ioan Cherata,
Bas – Dragoș Drăniceanu
Orchestră și Corul Operei Române Craiova









 
   Înainte de a pleca acasă mai bogaţi spiritual decât am venit, am imortalizat momentul printr-un selfie în oglindă, pentru că suntem bloggeri şi ne place să păstrăm amintiri cu ocazia diferitelor evenimente la care participăm.




   

Etichete: