13 mai este #ZiuaDorului. Ție de ce îți e dor?

  Astăzi, 13 mai, este Ziua Internațională a Dorului. Sărbătoarea se adresează tuturor celor sunt departe de oamenii dragi, de tara, de locul in care au copilarit, de copilarie, de un lucru drag, etc. Inițiativa aparține Oraşului Minunilor, o mișcare socială inițiată in 2014 de trupa VUNK.
  Ce inseamna aceasta initiativa? Pai, potrivit lui Cornel Ilie,  liderul Trupei VUNK și fondatorul Oraşului Minunilor: „În Orașul Minunilor, emoțiile sunt cele mai importante și, aici, după cum am văzut în ultimele luni, se regăsesc foarte mulți dintre români. Ziua Internațională a Dorului este propunerea noastră pentru a crea o sărbătoare care poate fi celebrată și de restul lumii. Este o sărbătoare românească, ce vorbește despre sufletul românesc și forța inventivă a poporului nostru. Pe 13 mai sper ca milioane de români, inclusiv cei din afara țării, să-și sărbătorească dorurile. O sărbătoare durează o zi, dar emoțiile ei pot dura o viață întreagă.“ Pentru a populariza initiativa, au postat pe pagina de Facebook, dedicată proiectului, un prim clip emoționant care anunță Ziua Internațională a Dorului. Clipul, care a devenit deja viral şi a atras câteva mii de vizualizări, conţine explicaţiile iniţiatorilor proiectului. Minunata iniţiativa şi plin de încărcătură emoţională s-a dovedit acest clip.


  "În nicio altă limbă de pe pământ, dorul nu sună atât de profund, tainic, intim şi plin de însufleţire, aşa cum sună în limba romană". Şi pe bună dreptate, pentru că ştiu că mă încearcă dorul şi ştiu exact şi de cine îmi este cel mai dor. În acest moment, pe lângă prietenii dragi împrăştiaţi prin ţara de care îmi este dor şi pe care îi voi vedea la diferite evenimente, sunt două persoane a căror plecare mă afectează cumplit şi datorită cărora sunt omul pe care îl citiţi azi. 
  Prima dintre aceste persoane de care îmi este extrem de dor, este mama mea pe care am văzut-o de două ori în doi ani de zile. Este adevărat, situaţia economică nu prea roza a României, trimite mulţi părinţi peste ocean. Cel mai probabil şi tatăl meu ar fi fost inclus în această mică lista, dar de o lună el este în ţară şi are posibilitatea de a fi mai des acasă decât mama mea, deşi la fel ca ea, lucrează în afara ţării.
  A doua persoană ar fi omul pe care îl iubesc şi care de aproape cinci ani este alături de mine, mă sprijină şi mă încurajează şi este cel care nu m-a lăsat să cad in momentul în care loviturile vieţii mă răneau. Distanţa dintre noi este un factor crunt care ne răneşte inimile, dar sper că timpul să decidă în favoarea iubirii pentru că pe lângă faptul că este parte din inima mea, îmi este şi cel mai bun prieten şi confident.
  Şi îmi este dor, pe lângă oameni, de obiceiuri, de copilărie, de plimbările cu rolele sau bicicletă, de jocurile copilăriei, de liceu unde am cele mai frumoase amintiri, de excursiile şi călătoriile pe care le fac sau pe care le-am amânat, de oamenii care nu mai sunt printre noi, de cei care nu au mai avut nevoie de mine în vieţile lor, de profesorii care m-au îndrumat, de poveţele celor care m-au cunoscut, de frumuseţea anotimpurilor şi naivitatea mea sau de viaţa fără griji de acum zece ani.
 Astăzi poți și tu să sărbătorești Ziua Internațională a Dorului şi să transmiți un mesaj celor dragi. Dacă vrei să spui despre ce sau cine îți e dor poți să folosești pe rețelele de socializare hashtagurile #ZiuaDorului și #DorulMeuEste. 
 De asemenea, pentru iubitorii trupei VUNK, aceştia vin la Craiova. „Înconjurul lumii” este un proiect special prin care spectatorii vor descoperi cele mai bune piese ale trupei VUNK reorchestrate într-o cu totul altă formă, cu alt sound și alte ritmuri. Alături de membrii trupei, pe scenă vor urca un cvartet de coarde, un trompetist, un pianist și un percuționist, iar în deschidere va cânta Alexandra Ușurelu.
  “Din experiențele celor 18 oraşe din turneu am învățat foarte multe despre publicul nostru și despre locurile în care am fost. În toate orașele în care am ajuns până acum mai cântasem, dar niciodată nu am avut timp să le descoperim așa cum am făcut-o în acest turneu. Este un mare pas făcut înspre publicul nostru, așa că am decis să prelungim turneul cu alte 6 orașe pe care vrem să le cunoaştem mai bine, prin ochii celor de-acolo. Cu această ocazia o să-mi măresc colecția de visuri, ajunsă deja la peste 8500, toate strânse în urma turneului. Mă bucur și că ultimul concert, cel din Craiova, este de ziua mea, așa că o să mă sărbătoresc împreună cu echipa și cu publicul de-acolo. După cele 18 reprezentații, fie că am cântat în Moldova, Transilvania, Banat sau Basarabia, îmi susțin ideea că România este o lume, nu doar o țară, iar publicul nostru trăiește, cântă și respiră românește”, a declarat Cornel Ilie, liderul trupei VUNK.
   Biletele sunt puse în vânzare în rețeaua magazinelor Germanos, Diverta, Orange și Vodafone, la terminalele Zebra Pay din întreaga țară, dar și online pe www.iabilet.ro. Până în 6 mai, cei care vor achiziţiona bilete vor beneficia de un DISCOUNTcare va reduce preţul biletului de la 70 la 50 de lei.
   La finalul turneului, colecția de visuri însoțită de poveștile din turneu ale liderului trupei, Cornel Ilie, va fi disponibilă într-un e-book ce va putea fi descărcat de pe site-ul oficial al trupei. Până în prezent, peste 8500 de oameni au luat parte la concertele din turneul „Înconjurul lumii”.
    Ambele iniţiative îşi propun să unească oamenii. Ambele iniţiative spun povestea unor oameni frumoşi pe care îi întâlnim zilnic pe stradă. Nu poţi să înlocuieşti pe cineva drag cu un obiect. Dacă îţi este dor de cineva, spune-i! Nu ştii pe cine poate face fericit dorul tău. Cine ştie, poate mergeţi împreună la concertul trupei VUNK din data de 25 mai din Sala Filarmonicii Oltenia. şi veţi trăi aceeaşi poveste, din nou împreună!



Etichete: ,