Tu ştii ce se întâmplă în Craiova?




  Recunosc, ideea acestui articol  nu îmi aparţine în totalitate. Am fost inspirată de o postare a Alexandrei Daniela Ilie de pe Facebook ca să scriu ceea ce urmează să scriu. Ieri, la Craiova, s-a desfăşurat cea mai mare conferinţa de social media din Oltenia la Filarmonica Oltenia cu sprijinul domnului Vlad Drăgulescu, un susţinător cu renume al blogosferei din Craiova. Social Media For Students (SM4S), aflată la cea de-a doua ediţie, a reunit sub acelaşi acoperiş bloggeri locali, oameni dornici să îşi facă un blog, bloggeri de renume, specialişti în social media, etc. Toate acestea s-au putut concretiza cu ajutorul lui Rareş Cojocaru şi a echipei Rotaract Club în care Cristian Manafu a crezut şi a căror idee s-a transformat în ceva util pentru Craiova şi locuitorii săi care activează atât în online cât şi în offline. Nu poţi fi om de online dacă nu ai o viaţă. Deci nu poţi activa online dacă nu eşti prezent şi offline. Aceasta a fost numai una dintre învăţăturile pe care le-am asimilat duminică. A fost o zi fantastică. Am legat noi prietenii, am discutat cu invitaţii, am râs cu bloggeri şi am învăţat câte ceva nou de la fiecare.
  Dar spuneam că am pregătit ceva mai aparte despre Craiova. Tu ştii ce se întâmplă în Craiova? Ieri, de exemplu, în timp ce la Filarmonica Oltenia se desfăşura SM4S, la Teatrul Naţional "Marin Sorescu" se desfăşurau filmările pentru preselecţiile X Factor şi întâlnirile SpectActor cu Madalin Voicu. În Parcul "Nicolae Romanescu" era o expoziţie canină şi la ora 11:00 se făcea o adunare a pasionaţi de ciclism în acelaşi parc amintit mai sus la JCI Cycling Day. La Colours Cinema venea actorul Nicodim Ungureanu să vizioneze filmul "Cel Ales" de la ora 15:00.
   Cam aşa a arătat ziua de duminică 26 aprilie la Craiova. Craiova culturală este un concept fantastic, în opinia mea, pentru că permite oricui este curios să desfăşoare activităţi diverse sau să participe la evenimentele din zilele de interes (fie că sunt craioveni, fie că sunt turişti). Cel mai probabil am omis şi alte evenimente care s-au desfasurat in acea zi. Aşadar, vă rog, să îmi scrieţi în comentarii ce am omis.
   Cunosc oameni care nu înţeleg rostul vizitării Craiovei pentru că nu au ce să vadă. Pentru că aici nu se întâmplă nimic. Inclusiv craiovenii spun asta. Nimic mai fals. Din contră, în Craiova au loc o mulţime de evenimente. Este un oraş din ce în ce mai animat şi uneori sunt zile atât de pline de evenimente încât nu ştii cum să te împarţi şi unde să mergi.  
  Mă bucur să văd că în Craiova se mişcă lucrurile din ce în ce mai mult. Competiţia care va desemna capitala culturală europeană în 2021, cu siguranţă a antrenat oraşul spre a desfăşura activităţi interesante pentru toate vârstele şi pentru toate clasele sociale.



   Craiova candidează (împreună cu regiunea Olteniei) pentru titlul de Capitala Culturala Europeana 2021ocazie cu care Casa de Cultura Traian Demetrescu lansează bloggerilor o provocare culturală. De ce se implică Tradem? Pentru că, de când am început să cunosc bloggerii, ştiu că Tradem cu al său director Cosmin Dragoste, este o instituţie deschisă către noutăţi, idei măreţe şi visuri. Întotdeauna au sprijinit bloggerii şi proiectele acestora. Cum spunem la Craiova, "Activităţi cu Dragoste". Ca să vă daţi seama de certitudinea acestui fapt, vă amintesc că aiciam scris despre Vernisajul ce a purtat denumirea de Daimon-Eidolon şi care i-a aparţinut bloggeriţei şi prietenei mele dragi, Xaara Novack. Dorinţa acesteia a prins contur la Tradem, datorită bunătăţii şi încrederii în visurile tinerilor pe care ni le împărtăşeşte domnul Dragoste, cu fiecare nouă întâlnire.

  Tu ştii ce se întâmplă în Craiova azi?
    

Etichete: ,